en deuk ru
Дженсон Баттон здобув перемогу в Спа

Дженсон Баттон здобув перемогу в Спа

Навіть в суху погоду гонки в Бельгії виходять запам'ятовуються. Цієї неділі події почали розвиватися з граничною швидкістю прямо зі старту.

У той час як Баттон спокійно втримав перше місце, далі на прямій не змогли роз'їхатися Грожан і Хемілтон. Ромен занадто сильно змістився вправо, не розрахувавши відстані або просто не розгледівши Льюїса. В результаті McLaren наскочив на корму Лотуса, два некерованих боліда понеслися прямо на нічого не підозрюють Алонсо і Переса. Перед очима іспанця напевно проскочила не тільки машина Грожана, але і все життя - настільки близько пролетів Lotus від голови Фернандо. Вся четвірка вибула зі змагання, але, на щастя, не отримала ніяких пошкоджень. Природно, траса була засмічена вуглепластиковим уламками, і дирекція спустила з ланцюга сейфеті-кар.

Першим за машиною безпеки йшов Баттон, далі Райкконен і уникли аварії машини Force India - Хюлькенберг попереду ді Реста. За ними їхали Шумахер, Вернь і Ріккіардо. На прибирання траси досвідченим бельгійським маршалом знадобилося всього три кола, і гонка відновилася. Нікого не підпустивши на відстань атаки, Баттон поїхав першим і почав нарощувати відрив. Рестартом зміг скористатися Шумахер, обігнавши ді Ресту в боротьбі за четверту сходинку. Шотландець швидко істёр свої м'якші покришки і першим планово відправився за новими. Підвищений знос коштував йому високого місця - далі по ходу гонки вище дев'ятій позиції Пол не піднявся.

Здавалося, Мальдонадо відмінно стартував, але Чарлі Уайтінг зі своєю оглядовою будки зауважив фальстарт. Але покарання за це венесуелець в гонці понести не встиг - через коло після повторного початку Пастор припаркувався на узбіччі зі зламаним крилом, врізавшись з Марусю Глока. За обидва інциденти Мальдонадо оштрафували втратою п'яти місць у наступному гран-прі - разом мінус десять позицій. Крім нього в список зійшли записався ще Картикеян, який втратив керування за десяток кіл до фінішу.

Штампуючи швидкі кола, Баттон все менше залишав сумнівів у тому, кому дістанеться перемога. Але за ним по всьому пелотону кипіли битви. Феттель відкотився далеко назад, об'їжджаючи місце аварії, але під сейфеті-каром багато попереду кинулися міняти гуму, за рахунок чого німець піднявся на 12-ту сходинку. А ось далі Себ самостійно почав пробивати собі шлях наверх, спочатку випередивши Ковалайнена, за ним Масу, а пізніше і власного партнера по команді Веббера.

Протягом всієї гонки тільки лідер Дженсон Баттон не перемінив свою позицію, провівши при цьому всього один піт-стоп. Більшість же пілотів не наважилися на таку тактику, за винятком Феттеля і Піка. І тільки у випадку з англійцем і німцем стратегія спрацювала - Дженсон переміг, а Себастьян закінчив другим з комфортною перевагою над фінішував третім Райкконеном. Шумахер до останнього збирався повторити їх маневр. Але за десять кіл до фінішу гума на Мерседесі вже не давала можливості оборонятися, і німець вимушено відправився за новою. В результаті ювілейний гран-прі Міхаель закінчив сьомим.